Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2020

Οι συνομωσιολόγοι βλάπτουν σοβαρά την υγεία!

Κάθε φορά που τελειώνω μια ανάρτηση για το θέμα αυτό λέω να μην ασχοληθώ ξανά με αυτήν την κατάντια που αν και φαινομενικά αστεία τείνει να διχάσει τους ανθρώπους στα δυο: σε εκείνους που μάχονται στο πλευρό της επιστήμης και των δίκιων των εργαζομένων και σε εκείνους που την πολεμούν και αντιμάχονται ακόμα και τα ανθρώπινα δικαιώματα προκειμένου να υπερασπιστούν την ιδέα που κάποια στιγμή τους σφηνώθηκε στο κεφάλι!

Ναι, ο άλλος πόλος της επιστήμης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι αυτός της αφέλειας και της απανθρωπιάς.

Το διαδίκτυο άνοιξε τα μάτια σε πολλούς, θα έλεγα σε όλους, όμως χωρίς κάποια εφόδια η γνώση αυτή της μαζικής πληροφόρησης μπορεί να γίνει μπούμερανγκ όταν τα hoaxes και τα fake news εύκολα μπορούν να διαστρεβλώσουν την αλήθεια και την πραγματικότητα. Όμως στις μέρες μας φάνηκε και μια άλλη πλευρά της διαδικτυακής «γνώσης» που καλλιεργείται προκειμένου να εκκολαφτεί ακόμα και η απανθρωπιά, ο ζαμανφουτισμός, η έπαρση, η αλαζονεία και ο εγωισμός που αποβλέπει μόνο στην πάρτη μας. Εν ολίγοις, ο κόσμος ας χαλάσει, μόνο το ραχάτι μας να μην διαταραχτεί. Όλα αυτά εν όψει της πανδημικής καταιγίδας που σαρώνει τον πλανήτη, μεταδίδοντας εκτός από τον κορωνοϊό, κάθε ανόητη και απάνθρωπη συμπεριφορά σε κάποιους αφελείς, αρνητές της πραγματικότητας. Ας αρχίσουμε από τους αρνητές της μάσκας που διαδίδουν ό,τι ανοησία τους σερβίρουν «ειδήμονες» αγύρτες, τσαρλατάνοι και διαστρεβλωτές.

Οι αρνητές της μάσκας ενδιαφέρονται μόνο για την καλοπέρασή τους, δεν έχουν αντιληφθεί ότι ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί η διάδοση του ιού είναι η μάσκα. Όμως αν αμφισβητούν τον ιό, γιατί να ενδιαφερθούν για την διάδοση… Μα γι αυτό αμφισβητούν το ιό, για να μην αναγκαστούν να αντιμετωπίσουν την διάδοση, άρα να αποφύγουν τα μέτρα! Παιδαριώδη λογική. Λες και σε μας αρέσει η μάσκα και τα μέτρα.

Από την άλλη κόπτονται για την καταπίεση των εργαζομένων, όπως για παράδειγμα στην κατάργηση του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές, γιατί νοιάζονται για τις πωλήτριες! Και οι νοσηλεύτριες που ασφυκτικά ντυμένες μέσα στις στολές, με δυο και τρεις μάσκες που δίνουν μάχη με το θάνατο στις εντατικές, εκεί δεν υπάρχουν ανθρώπινα δικαιώματα… «Ε, μα… δεν υπάρχει κορωνοϊός»! Οι αρνητές της πραγματικότητας καθάρισαν και πάλι! Με την άρνηση της πραγματικότητας λύνεις όλα τα προβλήματα, σαν τους ναρκομανείς, και τότε έχουν την εντύπωση ότι όλοι βρίσκονται εναντίον τους! Τους καταδιώκουν, τους… περιορίζουν την ελευθερία τους! Σχιζοφρένεια! Ποιος είπε ότι τα άτομα αυτά δεν είναι σχιζοφρενή, που προσπαθούν να δείξουν την μοναδικότητά τους, ότι αυτοί βλέπουν την αλήθεια και αγωνίζονται να σώσουν και εσένα! Αδιαφορούν λοιπόν για τις υπεράνθρωπες προσπάθειες γιατρών και νοσηλευτών που καθημερινά, πάνω από ανθρώπους που αργοπεθαίνουν ολομόναχοι, δίνουν μάχες να σώσουν τους δικούς σου ανθρώπους! Αδιαφορούν και στην δική μας προσπάθεια να σταματήσουμε τον καλπασμό της διάδοσης του ιού που βρίσκεται σε έξαρση, που και οι ίδιοι καρπώνονται και ας μην το καταλαβαίνουν. Φτάνει να μην διαταράξεις το ραχάτι τους να πίνουν ανενόχλητοι το καφεδάκι τους το πρωί στην καφετέρια ή το ποτό συνωστισμένοι σε ένα μπαρ, λες και εμείς οι υπόλοιποι δεν πίνουμε καφέ, δεν θέλουμε να βγούμε με τους φίλους μας και να διασκεδάσουμε! Πώς να καταλάβει ένα παιδί που ο γιατρός συνέστησε στους γονείς του να μείνει για λίγο στο κρεβάτι κάνοντας δίαιτα για το καλό του…
Οι συνομωσιολόγοι είναι λιγότερο ώριμοι από τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, πιο αφελείς από τους περισσότερους πιστούς που ακούν τις ανοησίες των «πνευματικών» τους, και πολύ πιο αντιδραστικοί από κάποιους αγράμματους τζιχαντιστές που νομίζουν ότι καταλύθηκαν τα ήθη και οι συνήθειες της ζωής τους. Η αλαζονεία των συνομωσιολόγων και αρνητών της πραγματικότητας ξεπέρασαν σε έπαρση και τους ιεροεξεταστές του Μεσαίωνα, που αντιτάσσοντας την λογική με ανοησία έφτασαν να αντιπαρατίθενται ακόμα και με γιατρούς, όντως οι περισσότεροι αγράμματοι που δεν τελείωσαν ούτε την βασική τους εκπαίδευση καταφέρονται, σαν τους επιπεδολόγους, ενάντια στην επιστήμη και τη λογική. Θα αργήσουν να αντιληφθούν ή δεν θα πάρουν χαμπάρι ποτέ ότι ο κορωνοϊός ενίοτε εκδηλώνεται και ασυμπτωματικά, σαν τον μαλάκα, που μπορεί να είναι κάποιος κι ας μην το αντιλαμβάνεται ο ίδιος! Είχα ακουστά για αγράμματους που τα βάζουν με επιστήμονες, σαν τους παπάδες, που δεν γνωρίζουν φυσική και σου κουνούν την Αγία Γραφή, με έπαρση προσπαθώντας να σε πείσουν πώς δημιουργήθηκε το Σύμπαν.

Είχα ακούσει για τους αρνητές του Ολοκαυτώματος κι ας θρηνήσαμε εκατομμύρια θύματα από το ναζισμό. Σαν τους ελεεινούς σημερινούς ναζί που όντως τσιράκια των κατακτητών της πατρίδας μας, το παίζουν ακόμα πατριώτες αντί σαν προδότες να εξοριστούν από τη χώρα! Όμως, μετά από το σαρωτικό πέρασμα του κορωνοϊού που κοντεύουμε να φτάσουμε στα δυο εκατομμύρια θύματα, υπάρχουν ακόμα άτομα που αμφισβητούν και τα θύματα! Όχι, οι ίδιοι, δεν είναι μόνο θύματα εθελοτυφλίας και αυτοεξαπάτησης! Βαρύνονται και με μεγαλύτερο πρόβλημα. Το πρόβλημά τους χρήζει και ψυχολογικής υποστήριξης, αφού μια επιδημία ανοησίας πλανάται γύρω τους, σαν φάντασμα που τους διαστρέφει την πραγματικότητα. Οι μέλλουσες γενιές θα δυσκολευτούν να πιστέψουν ότι στο παρελθόν μια τέτοια πνευματική επιδημία κατάφερε να μολύνει έστω και μερικούς! Πιστεύω ότι ήδη πρέπει να έχουν αρχίσει να γράφονται οι πραγματείες και τα δοκίμια  ψυχιατρικής κα ψυχολογίας αναλύοντας την παράξενη επιδημική διαστροφή εκείνων που επαίρονται και αυτοθαυμάζονται με πνευματικό επίπεδο κάτω του μετρίου και που είναι αντιστρόφως ανάλογο με το πνεύμα ενός φυσιολογικού και λογικού ανθρώπου. Η αλαζονεία, ο αυτοθαυμασμός, ο κομπασμός και η ξιπασιά είναι φαινόμενα αντίθετα του καλλιεργημένου ανθρώπου που τον διακρίνει αρχικά η σοβαρότητα και η γνώση. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν ένας παπάς που δεν γνωρίζει βιολογία να σου κουνά το δάχτυλο ότι η θεωρία της εξέλιξης είναι λανθασμένη, επειδή πλήττεται η πίστη του, όπως και ένας συνομωσιολόγος σήμερα που όλη η εκπαίδευση της ζωής του είναι δυο τρεις ατάκες που άκουσε από άσχετους στο διαδίκτυο, να αντιτίθενται στην επιστημονική κοινότητα και συγκεκριμένα στην ιατρική επιστήμη και μικροβιολογία. Φτάσανε, οι αχρείοι να κρέμονται από τα χείλη τραγουδιστών που μιλούν για… επιστήμη και αγύρτες αναζητητές του αγνώστου που διοργανώνουν… διεπιστημονικά συνέδρια, διαστρεβλώνοντας την επιστημονική αλήθεια και περιδιαβαίνοντας στα μαζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αλαζονεία να κουνούν το δάχτυλο σε επιστήμονες που άλλαξαν από τον περασμένο αιώνα συθέμελα τη ζωή μας.

Όταν το ψέμα θέλγει το αυτί και γοητεύει το μυαλό, η «λογική» του αμόρφωτου νομίζει ότι έπιασε τον παπά… να μην πω από πού!

Συνεπαρμένοι κάποιοι αδαείς από τα ψέματα και τις φανφάρες επιτήδειων συνομωσιολόγων γίνονται αναίσθητοι στην ειλικρίνεια, μεταβάλλουν κάθε αξία σε απραξία, κάθε αλήθεια σε ψέμα και κάθε εντιμότητα σε απάτη, όπως έλεγε ο Νίτσε για τους χριστιανούς! Όσο μεγαλύτερο το ψέμα, τόσο καλύτερα πείθεται ο πιστός και συνομωσιολόγος. Έκαναν μαζί μια συμμαχία που παρόλο που ο ένας δεν γνωρίζει τον άλλο, συμμαχούν ενάντια σε όλους μας. Οι θεωρίες τους αν και αντιφατικές όταν έχουν τον ίδιο σκοπό λειτουργούν από κοινού όπως η Νέα Παγκόσμια Τάξη. Πιστοί, ρατσιστές, φασίστες, χούλιγκανς, τζιχαντιστές, αγνωστικιστές, αγράμματοι, ναρκομανείς, αλάνια, αναρχικοί του περιθωρίου, αλλοπαρμένοι και άλλες απίθανες κοινωνικές ομάδες του «τίποτα» και της αλαζονείας τρελαίνονται, παθιάζονται και τα δίνουν όλα στο βωμό του «όλα εγώ τα καταλαβαίνω», «όλα τα μαχαιρώνω», «εσύ δεν κατάλαβες τίποτα και γι αυτό έρχομαι εγώ να σε σώσω»!

Οι νέοι συνομωσιολόγοι συνδέουν πολλές συνωμοσίες μεταξύ τους και ας είναι άσχετες. Φτιάχνουν δικά τους σενάρια καταλήγοντας σε έναν κοινό στόχο, επαναστατικό, πιστεύουν! Αυτό τους συναρπάζει! Νοιώθουν ήρωες και νομίζουν ότι μας σώζουν, ότι είναι οι σωτήρες μας! Η τάση αυτή λέγεται αποφένια και αφορά στην ικανότητα του ανθρώπου να συνδέει φαινομενικά ασύνδετες πληροφορίες. Ο Ελληναράς νομίζει ότι ήρθε από τον Σείριο και ο χριστιανός ότι ο Χριστός θα τον σώσει. Ο πρώτος ελπίζει στην «Ομάδα Ε» και ο δεύτερος αποφεύγει το Σατανά και το 666. Και οι δυο συμφωνούν ότι με τα εμβόλια θα τους βάλουν τσιπάκια και θα τους ελέγχουν! Οι πρώτοι απεύχονται το Σύστημα των φαρμακευτικών εταιρειών από κάποιες όντως οικονομικές ατασθαλίες του παρελθόντος που μας είναι γνωστές. Οι δεύτεροι απεύχονται τον αριθμό του Θηρίου. Όμως και οι δυο στην ίδια «επαναστατική» ομάδα, ενάντια στην προστασία του κοινωνικού συνόλου, ενάντια στα μέτρα, στον εμβολιασμό, στις μάσκες. Ούτε στον Μεσαίωνα να βρισκόμασταν!


Σύμφωνα με τον νευρολόγο Klaus Konrad που επινόησε τον όρο αποφένια από το 1948 για να χαρακτηρίσει τις παραληρητικές σκέψεις στην ψύχωση, υποστηρίζει ότι ο εγκέφαλός μας έχει εξελιχθεί για να συνδέει δεδομένα και να δημιουργεί νόημα με μοντέλα ή μοτίβα που θεωρεί πως βλέπουμε. Όμως όχι και λίγες φορές με την αποφένια φαίνεται πως η εμπειρία μας βλέπει νοήματα σε οικεία μοτίβα ή τα συνδέει με τυχαία δεδομένα ή με ό,τι βρει, βγάζοντας τα συμπεράσματα που τον βολεύουν. Δεν υπάρχει μηχανισμός ανίχνευσης λάθους στον εγκέφαλό μας. Η ανίχνευση λάθους, η κριτική που θα ασκήσουμε δηλαδή για να φτάσουμε στην αλήθεια, προϋποθέτει μόρφωση και γνώση που οι συνωμοσιολόγοι δεν έχουν. Την τάση του ανθρώπου να ψάχνει πίσω από τα φαινόμενα, δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί ένας νους με ελλιπείς γνώσεις. Όμως εμπιστευόμαστε εκείνους που καθοδηγούνται από το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας και μας δίνουν την σιγουριά στο να εντοπίζουμε τα πραγματικά μοτίβα από τα ψεύτικα, να μπορούμε να εξετάζουμε τα δεδομένα πιο αντικειμενικά, αφού η γνώση αυτή υπόκειται στην κριτική της κοινότητας συνολικά και αντικειμενικά. Μέχρι λοιπόν να υπάρξει σοβαρή ένδειξη για τις συνωμοσίες δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιστεύουμε σε αυτές, αλλά ούτε να αρνούμαστε δογματικά την διερεύνηση τους. Διαφορετικά θα πιστεύαμε στην αστρολογία, στις κάρτες ταρώ, στην προφητολογία και σε ένα σωρό ανοησίες επιτήδειων τσαρλατάνων που εκμεταλλεύονται τους αδαείς. Διαφορετικά, το σπάνιο που θεωρούσαμε πριν απίθανο θα μας φαίνεται να μετατρέπεται σε θαύμα ή τουλάχιστον σε κάτι αληθοφανές και η προσπάθειά μας να το υπερασπίσουμε θα μας κάνει αλλόκοτα αλαζόνες και τόσο αφελείς, όπως οι σημερινοί αρνητές της μάσκας και των εμβολίων. Κάτι πολύ πιο χοντρό από τους αρνητές του ολοκαυτώματος και της επίπεδης γης που αν γύριζε θα πέφταμε στο κενό!

Αν δεν υπήρχαν τέτοιοι αφελείς να πιστεύουν ακόμα και το απίθανο, προκειμένου να υπερασπίσουν την πίστη τους, θα έβγαινε λέτε ένας μητροπολίτης λέγοντας «δεν υπάρχουν πλανήτες» ή όπως ο άλλος που να ισχυρίζεται ότι ο αγιασμός θεραπεύει τον κορωνοϊό, όντως θετικός στο μόλις πρόσφατο τεστ που έκανε… Και να, την επόμενη μέρα μάθαμε ότι ένας άλλος μητροπολίτης πέθανε αν και νοσηλευόμενος τις τελευταίες ημέρες! Πού είναι εκείνος ο παπάς που οδυρόταν στις τηλεοράσεις ότι ο θεός δεν μεταδίδει ιούς… πού βρισκόταν ο Αμβρόσιος να τον ψεκάσει με τον θαυματουργικό αγιασμό του…

Αχ εσείς οι αρνητές της πραγματικότητας… να βλέπατε από μακριά με ποιους έχετε συνωμοτήσει στους νέους σας «αγώνες», αδιαφορώντας όχι μόνο για τον υπεράνθρωπο αγώνα νοσηλευτών που αύριο ίσως σώσει και τη δική σας ζωή, αλλά και για τις ζωές των άλλων, παραβλέποντας ακόμα και τις συνθήκες πολλών εργαζομένων, που σε διαφορετική περίπτωση θα ήσασταν μαζί τους!

Όμως γι αυτή την ανούσια συμμαχία θα αναφερθώ και πιο κάτω. Ας εξετάσουμε και μια άλλη πλευρά του φαινομένου, εκείνη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπου ο καθένας μας έχει την υποχρέωση στον βωμό του κοινού καλού να δείχνει την κοινωνική του ευαισθησία!

Πρόσφατα είδα μια ανάρτηση όπου ένας… επιστήμονας καλούσε τους γιατρούς να… αφήσουμε τους ζωντανούς να ζήσουν στα αλήθεια, τονίζοντας ότι… έχουμε ξεχάσει την ιατρική που διδαχτήκαμε. Παρεμπιπτόντως να πω ότι ο πιο πάνω «επιστήμονας» υπέγραφε παιδοψυχολόγος, που ασχολείται με… την ομοιοπαθητική! Παγκόσμια ξεπαστρεύει την υφήλιο ο διαβήτης, έγραφε η ανάρτηση, αλλά δεν είδα να απαγορευτεί η ζάχαρη. Συνέχισε έτσι με ένα κατεβατό ουσιών που κυκλοφορούν και δεν απαγορεύονται, εντυπωσιάζοντας το αφελές κοινό του. Να πώς απάντησα με ένα σχόλιο, προκειμένου εμπράκτως να σας δείξω τι εννοώ λέγοντας κοινωνική ευαισθησία.

«Τι ανόητη ανάρτηση! Όλοι οι παραλληλισμοί είναι αδόκιμοι. Για παράδειγμα, συσχετίζεται η ζάχαρη με τους διαβητικούς! Το θέμα δεν είναι να απαγορευτεί η ζάχαρη, αλλά να μην καταναλώνεται από τους διαβητικούς. Χαζό θα ήταν να πούμε απαγορεύεται η… μετακίνηση των διαβητικών για να μην πάνε να αγοράσουν ζάχαρη. Η ζάχαρη δεν είναι μεταδοτική, ούτε βλάπτει όλους. Στην προκειμένη περίπτωση ο κορωνοϊός κολλάει σε όλους τους ανθρώπους, όταν συνωστίζονται μεταξύ τους. Ένας διαβητικός θα πεθάνει αν καταναλώνει ζάχαρη, δικαίωμά του! Όμως ένας υγιής θα πεθάνει πολλούς υγιείς όταν τους μεταδώσει τον ιό, χωρίς να επιθυμούν οι άλλοι να πεθάνουν. Και επειδή η μετάδοση δεν θα βλάψει μόνο αυτόν που αδιαφορεί για τον εαυτό του, τα μέτρα προστατεύουν κυρίως τους υπόλοιπους! Τι μας λέει η ανάρτηση λοιπόν… Να αδιαφορούμε για τους άλλους, να κάνουμε ό,τι γουστάρουμε! Δυστυχώς, φίλοι μου, ο κορωνοϊός δεν είναι ζάχαρη που βλάπτει μόνο εμάς που έχουμε διαβήτη, αλλά όλο το κοινωνικό σύνολο. Αυτό λέγεται κοινωνική ευαισθησία! Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού και κυρίως εκ του αφελούς»!

Προχθές πέθανε ένας πνευμονολόγος στην προσπάθειά του να περιθάλψει έναν ασθενήΟ γιατρός Αντώνης Χατζηγεωργίου ήταν μόλις 42 ετών και πατέρας τριών παιδιών. Παρόλο που είχε υποκείμενα νοσήματα, καθώς αντιμετώπιζε βρογχικό άσθμα, δεν δίστασε να κινδυνέψει και την ίδια τη ζωή του προκειμένου να σώσει έναν άνθρωπο. Δεν είναι απλά ειρωνεία να εισπράττει από τους αρνητές της πραγματικότητας ότι δεν υφίσταται αυτό που τον σκότωσε, αλλά να αρνούνται, αυτοί οι αφελείς, την σπουδαία συνεισφορά μιας μερίδας εργαζομένων που εργάζονται σε μια επικίνδυνη για την υγεία τους εργασία χωρίς να νοιάζονται έστω και αφηρημένα την ευθύνη που έχουμε όλοι μας απέναντι στα ανθρώπινα δικαιώματα εκείνων των εργαζομένων που με κίνδυνο της ζωής τους προσπαθούν να επιβιώσουν και μάλιστα ότι κάποια στιγμή θα μας αποβούν χρήσιμοι αφού αν δεν σώσουν εμάς ίσως κάποιον δικό μας! Για αναλογιστείτε το αυτό! «Δεν έχει να κάνει με τη μάσκα φίλε μου. Ανέκαθεν δεν είχε. Είναι που δεν γουστάρουνε απλά να ακούνε τους ειδικούς. Αυτούς που έχουν τη γνώση. Και δεν τους γουστάρουνε όχι τώρα τελευταία αλλά ανέκαθεν».  Ο Αντώνης υπερασπίστηκε με σθένος την επιστήμη του απέναντι στους Μεσαιωνικούς διώχτες της γνώσης και της ανθρωπιάς γράφοντας όσο ζούσε «Δεν στο παίζω έξυπνος και υπεράνω γιατί ο καθένας έχει το δικό του βάρος σε αυτή τη ζωή. Απλά ρε φίλε, εδώ μιλάμε για Ιατρική. Και η Ιατρική είναι πείραμα, δοκιμή, παρατήρηση, μελέτη. Η Ιατρική είναι εμπεριστατωμένη γνώση, τεκμηρίωση, πρωτόκολλα, διαδικασίες. Η Ιατρική είναι εκατοντάδες χιλιάδες ερευνητές σε όλο τον κόσμο που εργάζονται νυχθημερόν, προκειμένου να αποκρυπτογραφήσουν μηχανισμούς, σηματοδοτικά μονοπάτια, κινάσες, φωσφορυλιώσεις , υποδοχείς, κυτταροκίνες, αποπτώσεις και τόσα άλλα. Η Ιατρική είναι διάολε κάτι πολύ παραπάνω από το βοτάνι της θείας σου της Μαρίκας και την παρόλα του κάθε αποψάκια που νομίζει ο καημένος πως αποδομεί όλο αυτό το θαυμαστό οικοδόμημα της επιστήμης με ένα “τα εμβόλια σκοτώνουν”. Η Ιατρική είναι ορθός λόγος, είναι επιστήμη, είναι αποκάλυψη ενός κόσμου που προκαλεί ρίγη συγκίνησης σαν αντιληφθείς το μέγεθος του. Δεν είναι θεωρία συνωμοσίας, δεν είναι σενάριο στο Netflix, δεν είναι κοινοποίηση, δεν είναι like, δεν ειναι καρδούλα. Ξεκόλλα λοιπόν και άσε την Ιατρική στην ησυχία της».

Μετά από αυτόν τον χειμαρώδη λόγο υπερασπίζοντας την επιστήμη απέναντι στους αδαείς συνωμοσιολόγους δεν έχω να πω τίποτα!

Απλά λυπάμαι για μερικούς γιατί είσαστε απλά θλιβεροί και για λύπηση!


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πίνακας Ανακοινώσεων

Για φιλοσοφικά θέματα που άπτονται των θρησκειών ή άλλων δεισιδαιμονιών αλλοτριώνοντας τον άνθρωπο διαβάστε
«Η Αθεΐα είναι Αρετή»


Οι Επικούρειοι φίλοι ας μην αμελούν μια επίσκεψη στο blog που έγινε προς τιμή του μεγάλου μας φιλόσοφου.

Ας φιλοσοφήσουμε για τη φιλία

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΟΥ: Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΟΥ: Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Επιστημονική Φαντασία

Ιστορία Φιλοσοφίας

Ιστορία Φιλοσοφίας
Οι Φιλοσοφικές Σχολές της Αρχα'ιας Ελλάδας σελ. 320 Εκδόσεις Ενάλιος

Θρησκειολογία

Θρησκειολογία
ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ σελ. 608 Εκδόσεις Ενάλιος

Η ΚΤΗΝΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ (μυθιστόρημα 348 σελίδες)