Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΕΙΜΑΙ ΦΘΙΣΙΚΟΣ


Το συγκινητικό αυτό ρεμπέτικο άσμα του Γιώργου Κατσαρού το αφιερώνω στην ευπαθή ομάδα συνωμοσιολόγων που νομίζουν ότι ξαφνικά όλες οι κυβερνήσεις συνωμότησαν εναντίον τους με ιούς! Αα και το άλλο το πιο τρελό: θέλουν, λέει, να τους κόψουν το τσιγάρο για να μην μπορούν να θεραπευτούν αν κολλήσουν τον κορωνοϊό! Μερικοί δηλαδή άρχισαν να πιστεύουν ότι ο ιός είναι υπαρκτός. Μαζί τους και ο Τράμπ, αυτό το σαΐνι, που ψήφισαν τελευταία οι Αμερικάνοι, που δεν τον συμμερίζονται όταν υποστηρίζει να κάνουν ένεση με αντισηπτικό και χλωρίνη για να σκοτώσουν τον κορωνοϊό, σαν τους χριστιανούς που πριν λίγο καιρό έλεγαν ότι η μεταλαβιά σκοτώνει τον κορωνοϊό. Μόνο που δεν είπε, ο πλανητάρχης ντε… να πίνουν και πετρέλαιο για να μαρσάρουν καλύτερα! Αλλά ας μπούμε στο θέμα μας.

Επειδή λίγοι θα ξέρουν τον ρεμπέτη, που έζησε στην Αμερική στις αρχές του αιώνα, σας παραθέτω και λίγες πληροφορίες για αυτόν τον μεγάλο καλλιτέχνη του είδους, όπως και μερικές χρήσιμες πληροφορίες για την ιστορία των αντιβιώσεων.

Το 1935 έγραψε ένα συγκινητικότατο τραγούδι ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΕΙΜΑΙ ΦΘΙΣΙΚΟΣ εξ αιτίας της πανδημίας της φυματίωσης που σάρωνε τότε την Αμερική. Να και οι στίχοι του τραγουδιού για να πάρετε μια εικόνα εκείνης της πανδημίας.

Μάνα μου εἶμαι φθισικός, ἔχω μεγάλη φθίση·
φύλα τὸν ἄλλο μου ἀδερφό, μάνα νὰ μὴν κολλήσει.

Μάνα μου διῶξε τὶς γιατροὺς νὰ μὴν μὲ τυραννοῦνε,
ἀφοῦ δὲν εἶναι ἱκανοὶ τὸν πόνο μου νὰ βροῦνε.

Κλαίγω, καῖνε τὰ μάτια μου, γεροπονεῖ ἡ ψυχή μου,
μὲ βάσανα τήνε περνῶ στὰ ξένα τὴ ζωή μου.

Σ᾿ ἀραχνιασμένο σπήλαιο θὰ πάω νὰ κατοικήσω,
ὡσότου νά ῾ρθει ἡ στιγμή, μάνα, νὰ ξεψυχήσω.

Πολλὲς μανάδες κλάψανε, ἂς κλάψει κι ἡ δική μου·
στῆς Ἀριζόνας τὰ βουνά, ἂς θάψει τὸ κορμί μου.

Ο Κατσαρός γεννήθηκε το 1895 στην Αμοργό. Τον έλεγαν  Γιώργο Θεολογίτη αλλά εξαιτίας των χαρακτηριστικών σγουρών μαλλιών του έμεινε με το παρατσούκλι Κατσαρός.
Το 1907 η φτώχεια τον έφερε στην Αθήνα και λίγα χρόνια μετά μετανάστευσε στην Αμερική. Εγκαταστάθηκε στη Φλόριντα αποτελώντας τον σημαντικότερο ρεμπέτη δημιουργό του πρώτου κύματος μετανάστευσης. Ο Κατσαρός ξεχώρισε με τις μοναδικές ερμηνείες του που τον έκαναν ξεχωριστό για το καταπληκτικό παίξιμο της κιθάρας του. Μερικές από τις προσωπικότητες που πήγαιναν να τον ακούσουν ήταν ο Κλαρκ Γκέιμπλ και ο Αντρέας Σεγκόβια. Ακόμα και ο πρόεδρος Ρούσβελτ τον είχε καλέσει στο λευκό οίκο το 1942. Μέχρι και ο Αλ Καπόνε λέγεται ότι πήγε να τον ακούσει! Πέθανε 102 χρονών τον Ιούλιο του 1997.

Και λίγα στοιχεία για την φυματίωση που σάρωνε τότε στην Αμερική, και σε ολόκληρο τον πλανήτη φυσικά, σκοτώνοντας εκατομμύρια ανθρώπους. Για την ιστορία των αντιβιώσεων πρέπει να σας πω ότι στις 15 Σεπτεμβρίου 1928 ο Άγγλος ερευνητής Αλεξάντερ Φλέμινγκ ανακάλυψε την πενικιλίνη. Όμως ο βάκιλος της φυματίωσης ήταν τόσο ανθεκτικός που η πενικιλίνη δεν έκανε και πολλά μέχρι που στις 19 Οκτωβρίου του 1943 ο 23χρονος Αμερικανός μεταπτυχιακός φοιτητής μικροβιολογίας Άλμπερτ Ίσραελ Σατζ (Albert Israel Schatz) ανακάλυψε τη στρεπτομυκίνη, ένα αντιβιοτικό που καταπολεμά αποτελεσματικά τον βάκιλο της φυματίωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πίνακας Ανακοινώσεων

Για φιλοσοφικά θέματα που άπτονται των θρησκειών ή άλλων δεισιδαιμονιών αλλοτριώνοντας τον άνθρωπο διαβάστε
«Η Αθεΐα είναι Αρετή»


Οι Επικούρειοι φίλοι ας μην αμελούν μια επίσκεψη στο blog που έγινε προς τιμή του μεγάλου μας φιλόσοφου.

Ας φιλοσοφήσουμε για τη φιλία

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΟΥ: Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΟΥ: Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Επιστημονική Φαντασία

Ιστορία Φιλοσοφίας

Ιστορία Φιλοσοφίας
Οι Φιλοσοφικές Σχολές της Αρχα'ιας Ελλάδας σελ. 320 Εκδόσεις Ενάλιος

Θρησκειολογία

Θρησκειολογία
ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ σελ. 608 Εκδόσεις Ενάλιος

Η ΚΤΗΝΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ (μυθιστόρημα 348 σελίδες)