Σάββατο 20 Ιουνίου 2009

Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης

Τότε


Η ιστορία της Ακρόπολης αρχίζει από τον 7ο αιώνα, αν και σαν ιερός βράχος χάνεται σε πολύ παλαιότερες εποχές. Μέχρι τον 5ο αιώνα που θα κτιστεί ο Παρθενώνας λέγεται αρχαϊκή εποχή. Η εποχή αυτή χαρακτηρίζεται από την ανάπτυξη της Πόλης-Κράτους και από διαδοχικές αλλαγές του πολιτικού συστήματος, που οδήγησαν, με τον Περικλή, στη δημοκρατία. Το τέλος της αρχαϊκής εποχής σχετίζεται με το τέλος των Περσικών πολέμων (480/479). Οι Πέρσες τότε είχαν καταστρέψει το ναό της Πολιάδος Αθηνάς όμως οι αθηναίοι επισκευάζοντάς τον πρόχειρα συνέχισαν εκεί τη λατρεία της.
Όταν ο Περικλής ήρθε στην εξουσία, ανέθεσε την διεύθυνση των εργασιών στο φίλο του Φειδία που ήταν γλύπτης κι αυτός άρχισε τις εργασίες του το 447. Μαζί με πολλούς αρχιτέκτονες, γλύπτες, ζωγράφους και άλλους, κατάφερε μέσα σε 15 χρόνια να δημιουργήσει το υπέρτατο οικοδόμημα που θα έμενε στην ιστορία. Ο Παρθενώνας ήταν αφιερωμένος στην Παρθένο θεά Αθηνά, όμως τώρα έπαιζε και έναν πολιτικό ρόλο έχοντας αναλάβει την προστασία εκτός της πόλης των Αθηνών και τη μεγάλη ελληνική Συμμαχία.

Μετά

Η ιστορία της Ιερής Ακρόπολης είναι μεγάλη και καταθλιπτική γιατί, ενώ συμβολίζει τις ιερότερες και τις υπέρτατες αξίες του ανθρώπου λεηλατήθηκε από βάρβαρους κάθε λογής. Από θρησκείες σαν τους χριστιανούς και μουσουλμάνους μέχρι αρχαιοκάπηλους και αλήτες, αρχής γενομένης από τους πρώτους, που με θρησκευτική μανία την κατέστρεφαν. Κάτω από αυτή την οπτική ο Έλγιν που καταλήστευσε την Ακρόπολη, εκτός από κλέφτης, μπορεί να θεωρηθεί και διασώστης! Μας διέσωσε αυτό που οι «ντόπιοι» θρησκόληπτοι μιας εβραϊκής αίρεσης βάλθηκαν να καταστρέψουν, υιοθετώντας από την μητρική θρησκεία (Ιουδαϊσμό) το μίσος για την ειδωλολατρία, μετατρέποντας τον Παρθενώνα σε χριστιανική εκκλησία της… Παρθένου Μαρίας!





Μεταξύ μας, βγάζω το καπέλο στους εθνικόφρονες Εβραίους που με πατριωτικό ζήλο μίσησαν τους εχθρούς τους, όμως πώς να χαρακτηρίσω τους «δικούς μας» αποστάτες της πατρώας θρησκείας που με τόσο γιαχβικό ζήλο και μίσος ρίχτηκαν ενάντια στο μίασμα της «ξενόφερτης» ειδωλολατρίας… Ναι, έτσι θεώρησαν τα υπέρτατα αυτά γλυπτά, που έκαναν τους Έλληνες να ξεχωρίζουν από όλους τους άλλους ανθρώπους του πλανήτη. Καταλάβαιναν τι έκαναν… Βάζω στοίχημα, ότι ακόμα δεν το έχουν καταλάβει!

ΑΡΧΑΙΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΙ ΝΑΟΙ





Τώρα
Εδώ και μερικές δεκαετίες, με την ανάπτυξη του τουρισμού, κάποιοι αρχίζουν να μπαίνουν στο νόημα, ότι αυτές οι πέτρες έχουν μεγάλη αξία. Αφήνουν χρήμα τα καλοκαίρια και όχι μόνο. Με την υποστήριξη και ελληνολατρών το ρεύμα μεγάλωσε και αποφάσισαν να στεγάσουν τα απομεινάρια της καταστροφής σε ένα ισάξιο μουσείο.

Το 1988 άρχισε η απαλλοτρίωση του χώρου και τον επόμενο χρόνο προκηρύχθηκε ο πρώτος διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Τρεις άκαρποι διαγωνισμοί (1976, 1979, 1989) χρειάστηκαν πριν ανατεθεί το 2001 στον διάσημο Γαλλοελβετό αρχιτέκτονα Μπερνάρ Τσουμί και τον Έλληνα ομόλογό του Μιχάλη Φωτιάδη η κατασκευή του νέου μουσείου. Μετά από πολλές περιπέτειες αναβολές και καθυστερήσεις για την τοποθεσία και την ανασκαφή που προηγήθηκε στο χώρο, μπήκε ο θεμέλιος λίθος του μουσείου το 2003. Το μουσείο κόστισε περίπου 130 εκατομμύρια Ευρώ και η κατασκευή του διήρκεσε σχεδόν 4 χρόνια και 7 μήνες.



Σήμερα το μουσείο επιτέλους είναι έτοιμο και βρίσκεται 300 μέτρα περίπου νοτιοανατολικά του Παρθενώνα, στην ιστορική συνοικία Μακρυγιάννη. Ο τελευταίος όροφος του μουσείου (Αίθουσα του Παρθενώνα) προσφέρει πανοραμική θέα 360 μοιρών της Ακρόπολης. Ο εκθεσιακός του χώρος έχει συνολικό εμβαδόν 14.000 τ.μ., δηλαδή το δεκαπλάσιο από εκείνον του παλιού μουσείου της Ακρόπολης. Στο χώρο θα συγκεντρώνονται εκθέματα διασκορπισμένα σε πολλά μουσεία ανά τον κόσμο.
145 γλυπτά βάρους 143 τόνων μεταφέρθηκαν από το παλιό μουσείο της Ακρόπολης στο νέο. Η μεταφορά δε των εκθεμάτων κράτησε σχεδόν τέσσερις μήνες (Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος 2007).

Στο μουσείο εκτίθενται 4000 αρχαιότητες. Πολλές από αυτές παρουσιάζονται για πρώτη φορά.
115 λίθοι αποτελούσαν τη ζωφόρο του Παρθενώνα. Το συνολικό της μήκος άγγιζε τα 160μ. Σήμερα, 50μ. βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης, 80μ. στο Βρετανικό Μουσείο, ένας λίθος στο Λούβρο και αρκετά θραύσματα διασκορπισμένα σε μουσεία στο Μόναχο, τη Βιέννη, τη Χαϊδελβέργη, το Βατικανό και το Παλέρμο.



Το μουσείο αποτελείται από τρία κύρια και δύο ενδιάμεσα επίπεδα. Ο τελευταίος όροφος είναι κατασκευασμένος από γυαλί, στρέφεται προς την Ακρόπολη και φιλοξενεί τα γλυπτά του Παρθενώνα.
Η ζωφόρος με την Πομπή των Παναθηναίων στο Ναό ήταν τοποθετημένη σε ύψος 10,30μ. Σήμερα εκτίθεται σε ύψος 1,50μ., δηλαδή στο ύψος που φτάνει το ανθρώπινο βλέμμα.




Το νέο μουσείο της Ακρόπολης υπολογίζεται πως θα υποδέχεται περίπου 2 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως. 10 χιλιάδες επισκέπτες αναμένεται να είναι η ημερήσια προσέλευση. Το μουσείο μπορεί να υποδέχεται 1500 επισκέπτες συγχρόνως, χωρίς να παρατηρείται συνωστισμός.
Τα φώτα της γιορτής θ' ανάψουν σήμερα, Σάββατο 20 Ιούνη 2009 στις 8 το βράδυ για τα επίσημα εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης, που στεγάζει τα αριστουργηματικά γλυπτά του Παρθενώνα και βρίσκεται σε απόσταση 300 μέτρων από το ναό - σύμβολο του κλασικού πολιτισμού.


Το μουσείο της Ακρόπολης είναι ανοιχτό καθημερινά, από τις 8.00 π.μ. έως και τις 8.00 μ.μ., εκτός από τις Δευτέρες. Τελευταία ώρα πρόσβασης στο μουσείο είναι στις 7.30 μ.μ.
Μέχρι το τέλος του 2009, η τιμή του εισιτηρίου θα είναι ένα Ευρώ. Από το 2010 θα αυξηθεί στα 5.
Εύχομαι να πάτε όλοι, ακόμα κι εκείνοι που πριν από 1000 χρόνια θα επιθυμούσαν να καταστρέψουν... τα είδωλα… μπας και φωτιστούν από την Παλλάδα Αθηνά ότι οι Έλληνες, ούτε ειδωλολάτρες ήταν, ούτε αυτά τα μνημεία κάλλους αποτέλεσαν ποτέ αντικείμενα φετίχ, παρά μνημεία τέχνης που ήταν άξια θαυμασμού, όπως και τέτοια παραμένουν!

Περισσότερα για το μουσείο μπορείτε να βρείτε εδώ:

http://www.theacropolismuseum.gr/


Υ.Γ. της 24 Ιουλίου 2009

Θαυμάστε ψεύδος, πρόκληση και υποκρισία από τους εκπροσώπους της χριστιανικής εκκλησίας στο θέμα της καταστροφής της ζωφόρου της Ακρόπολης από τον βανδαλισμό των επαίσχυντων χριστιανών!

Όμως και το πιο κάτω video είναι ακόμα πιο κατατοπιστικό! (προσθήκη 24ης Σεπτεμβρίου 2009)

Προσθήκη 24 Απρίλη 2010: καμπάνια για την επιστοφή των μαρμάρων.

20 σχόλια:

ΑνωΡά7 είπε...

Ευχομαι τώρα να επιστρέψουν και τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στο φυσικό τους χώρο, εκεί όπου δικαιωματικά ανήκουν...


Φιλιά Άθεε και καλό καλοκαίρι!!!

Άθεος είπε...

Πάλι καλά που πιεσμένοι από τους Βρετανούς ότι δεν έχουμε μουσείο, καταφέραμε να αποκτήσουμε ένα και να στεγάσουμε όλα εκείνα τα γλυπτά που από καιρό έπρεπε να στεγαστούν σε έναν σωστό τόπο. Τώρα με την παγκόσμια κατακραυγή, ίσως καταφέρουμε τους Βρετανούς να μας τα επιστρέψουν. Όμως για τις συνθήκες που χριστιανοί και τούρκοι αποφάσισαν να τα χαρίσουν…. τσιμουδιά!
Νάσαι καλά ΑνωΡά7 και καλό καλοκαίρι!

πετρούλα είπε...

Σας συγχαίρω για την εκτενή σας περιγραφή αγαπητέ. Το Νέο Μουσείο Ακροπόλεως δείχνει ακριβώς την άποψη του σύγχρονου έλληνα για τα πράγματα "αν δε γεμίζει το μάτι, δεν εινια αξιο λόγου". Χωρίς να υποτιμώ τις αρετές του νέου μουσείου, πιστεύω ότι δεν ήταν η καλύτερη λύση από όσες είδαμε στους διαγωνισμούς, σίγουρα ήταν η πιο ογκώδης και μονολιθικη....υποκειμενικό πολύ ωστόσο

nkarakasis είπε...

Αν οι Άγγλοι γυρίσουν τα μάρμαρα σε εμάς, πρέπει να γυρίσουν και όλα τα άλλα στις διάφορες χώρες από όπου τα "πήρανε".
μην έχετε αυταπάτες..

Άθεος είπε...

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια πετρούλα, όμως κι εσύ, σαν αρχιτέτων, φαίνεται να γνωρίζεις αρκετά περί των διαγωνισμών και άλλων που εμείς δεν ξέρουμε τίποτα. Κάνε μια σχετική ανάρτηση. Τόσα εκατομμύρια, αντιλαμβάνομαι τι έγινε!

Φίλε nkarakasi αυταπάτες δεν έχουμε, όμως χωρίς να είμαστε υπεραισιόδοξοι, κάποια αισιοδοξία εμφανίζεται τώρα στο προσκήνιο. Όπως και να γίνει, κάποτε θα τα δώσουν!

πετρούλα είπε...

το πιθανοτερο ειναι να κανω μια νεα ετικέτα που θα βαζω ολες τις αναρτήσεις που έχω κάνει για αυτό το θεμα και είναι αρκετές. Χμ.... και μια παρουσίαση των πιο ωραίων θεμάτων δε θα ηταν ασχημη....

Άθεος είπε...

Είδες ιδέα που έριξα;
Σαν αρχιτέκτων πώς βλέπεις την αρχιτεκτονική του μουσείου;

bill είπε...

τωρα που ειδατε το μουσειο της ακροπολης γυριστε στην απαισια και τριτοκοσμικη καθημερινοτητας σας καλα ξυπνητουρια

Άθεος είπε...

Χα χα χα μεγάλε και αμετανόητε bill!

Dyer είπε...

Στα εγκαίνια και στις πρώτες θέσεις είδα αρκετούς από το χριστιανικό ιερατείο.
Και ρωτώ, έχουν ζητήσει ποτέ συγνώμη για τις αναίτιες καταστροφές που έκαναν σαυτά τα αρχαία καλλιτεχνικά αριστουργήματα.

Ανώνυμος είπε...

Όπως ήταν το ΜΟΝΑΔΙΚΟ κριτήριο συμμετοχής στους Ολυμπιακούς αγώνες, το ΑΠΟΣΙΩΠΗΜΕΝΟ 'ΜΥΣΤΙΚΟ' ΚΑΙ του Παρθενώνα είναι το ΣΥΜΦΙΛΙΩΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ
Μικρή αφιέρωση στους κατασυκοφαντημένους ΑΠΛΟΥΣ δημοκρατικούς των Χρυσών Αιώνων, που γενοκτονήθηκαν ακριβώς επειδή διέδιδαν σε όλη τη Μεσόγειο, Εύξεινο, Μ. Ανατολή τη διαδικασία ανάδειξης των διαφόρων εντολοδόχων με ΣΥΜΦΙΛΙΩΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ (που όσο ΔΕΝ υπήρχαν κ-ώμματα, δεν του είχαν δώσει ιδιαίτερο όνομα), στον 5ο αιώνα ΠΟΛΙΤΟΓΡΑΦΗΣΑΝ 6 ΦΟΡΕΣ δούλους=υπαλλήλους των πλουσίων (Αριστοτέλη Αθηναίων Πολιτεία) και το επεχείρησαν ΚΑΙ για τις γυναίκες, αλλά οι πολυδιαφημισμένοι μισάνθρωποι ολιγαρχικοί απείλησαν διχασμό δικάζοντας την Ασπασία... Άλλωστε οι ολιγαρχικοί τού Κρέοντα ήταν αυτοί που είχαν διώξει τις γυναίκες από τις συνελεύσεις μόλις υπερψηφίστηκε η πρότασή τους να πάρει το όνομα Αθήνες η ομοσπονδία ΑΥΤΑΡΚΕΙΑΣ των χωριών τής Αττικής (Αριστοτέλη Πολιτικά, πόλη=ομοσπονδία χωριών αυτάρκειας, χωρίς υπερπληθυσμιακές βαβυλώνες).
(Πόσοι έμαθαν ποτέ από οπαδούς τού αρχιδιεφθαρμένου παράσιτου σκιάχτρου ότι ο μαθητής του Πλάτωνας, όταν ωρίμασε και αποδοκίμασε τα στυγερά εγκλήματα των κανίβαλων συμμαθητών του στην 7η Επιστολή, πρότεινε στους Μεγαλοπολίτες να πολιτογραφήσουν τις γυναίκες, αφού οι δημοκρατικοί ΠΑΝΤΑ τις συμβουλεύονταν, τις τιμούσαν με ξεχωριστές γιορτές και ως μητέρες ΘΑΡΡΑΛΕΩΝ παιδιών, χωρίς περιτομές, κλειτοριδεκτομές και μπούργκες;
Πότε ακούσατε συζήτηση όπου να διαφοροποιούνται οι δίκες που έκαναν οι ολιγαρχικοί κατά δημοκρατικών-Θεμιστοκλή, Πρωταγόρα- όταν ΕΛΕΙΠΕ η πλειοψηφία τους σε περιπολίες με το στόλο, από εκείνες όπου δικάζονταν συνήθως για προδοσίες ολιγαρχικοί από ΟΛΟΚΛΗΡΟ το Δήμο;).
Αυτός ο μοναδικός Δήμος, ωστόσο, όσο μπορούσε άφηνε μισάνθρωπους σαν τον Αριστοφάνη να τον βρίζουν, μήπως με την έκθεση της κατάντιας τους μερικοί συνέρθουν, όπως κάποτε συνέβαινε. ).
Με τέτοιες συμφιλιωτικές αντιλήψεις, αντίθετες με τη μοχθηρία Μυκηναίων και Πελλαίων, χτίστηκαν ο Παρθενώνας και ΔΕΚΑΔΕΣ παρόμοια ΜΝΗΜΕΙΑ ΘΑΡΡΟΥΣ σε όλη τη Μεσόγειο, με ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ των κατά τόπους εκκλησιών-συνελεύσεων, όχι αμέσως μετά από τους θριάμβους σε Σαλαμίνα, Ιμέρα, Πλαταιές, Μυκάλη, Ευρυμέδοντα, Κύπρο, αλλά αργότερα, όταν είδαν την εξαγορά ορισμένων κλικών με δαρεικούς, ώστε να ανοίξουν κερκόπορτες στους σατράπες σε Μικρασία και στους Καρχηδόνιους αρχομανείς στη Σικελία...
Αντίθετα, οι Παρθενώνες χτίστηκαν με συμφιλιωτικές παραστάσεις ιωνοδωρικών στοιχείων, γιατί οι δημοκρατικοί, πλούσιοι και φτωχοί, δε διέκριναν τους ανθρώπους παρά από το αν θέλουν να μη φοβούνται ή αν είναι εθισμένοι στο φόβο και θέλουν να τον επιβάλουν με την επιθετικότητά τους παντού=βάρβαροι, ελληνόφωνοι και μη.
Είναι ακριβώς αυτό το συμφιλιωτικό ψηφοδέλτιο που ξαναπρότεινε ο Ρήγας για τη συναδέλφωση των Βαλκανίων και ολόκληρης της ανθρωπότητας (Νέα Πολιτική Διοίκηση, άρθρο 12), το υιοθέτησαν τα ΑΠΟΣΙΩΠΗΜΕΝΑ 3 πρώτα ελληνικά Συντάγματα και ΑΜΕΤΡΗΤΟΙ σύλλογοι, ενώ το πολεμούν με απύθμενο μίσος οι ανανούριστοι εγωμανείς, πολιτικάντηδες και μη, μην μπορώντας να καταλάβουν αυτό που οι περισσότεροι κάτοικοι της Μεσογείου και του Ευξείνου χαίρονταν στους Χρυσούς Αιώνες, ανάμεσα στους ασύλληπτους αγώνες άμυνας κατά των εντόπιων και μη βαρβάρων: περισσότερη διαφάνεια = περισσότερο θάρρος = περισσότερη ασφάλεια και αισιόδοξη ζωή με γελαστά, άφοβα παιδιά!
Άμποτε οι έντιμοι πολιτικοί να ενωθούν σε ΣΥΜΦΙΛΙΩΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ψηφοδέλτιο!
http://apps.facebook.com/causes/61685

http://antipariafwni.blogspot.com/2009/01/niki.html

http://www.kpad.gr/text/thesis/enieo1.htm

http://edrana.blogspot.com/2007/06/blog-post_05.html

Άθεος είπε...

Το παρατήρησα κι εγώ φίλε Dyer!
Στη θέση τους, εγώ θα ντρεπόμουν να μπω εκεί μέσα, εκτός κι αν είχα στις αποσκευές μου τουλάχιστον ένα «λυπάμαι για τους προκατόχους μου».
Έτσι κάποτε και στο Πολυτεχνείο. Ενώ στη χούντα φώναζαν για αλητεία και αναρχία, όταν ο λαός το έκανε σύμβολο, πρώτο τραπέζι πίστα και οι προεστοί της δεξιοεκκλησιαστικής παράταξης!

Φίλε Ανώνυμε πολύ ντόρος για το τίποτα!
Όσο δίκιο και να έχουν οι «αφοβικοί» του ενιαίου ψηφοδελτίου, δεν θα κάνουμε το βήμα των σχολίων προεκλογικό διαφημιστικό χώρο!
Μπορούσες να γράψεις δυο λόγια για την ανάρτηση και εμμέσως να διαφημίσεις και το χώρο σου. Δεν το σβήνω το μήνυμά σου, όμως την άλλη φορά, ας είναι συντομότερο!

Ανώνυμος είπε...

εμενα μου αρεσει παρα πολυ το καινουργιο μουσειο.πιστευω μας αναβαθμιζει αρκετα

Άθεος είπε...

Έχεις δίκιο αρρωστούλα μου, μας αναβαθμίζει και γι αυτό πρέπει να το επισκεφτούμε και να το θαυμάσουμε και από κοντά!

Dyer είπε...

Τελικά το ιερατείο όχι μόνο συγνώμη δεν ζητά αλλά κάνει και επίδειξη δύναμης ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ !!!!

Άθεος είπε...

Προφανώς, Dyer, το είδες το video που ανάρτησα για τη λογοκρισία του ιερατείου.
Και μετά ρωτάς αν ζήτησαν συγνώμη και γιατί πήγαν στα εγκαίνια του μουσείου!
Υποκρισία και κοροϊδία φίλε μου, όμως ποιους κοροϊδεύουν… εμάς;
Το ποίμνιό τους!
Ας τα βλέπουν!

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Άθεε,
σ΄ευχαριστώ πολύ κατ΄ αρχάς που δεν έσβησες το σχόλιο για το ενιαίο ψηφοδέλτιο.
Ωστόσο πουθενά δε διαφημίζω ούτε κόμμα ούτε προσωπική ιστοσελίδα.
Άλλωστε η συντριπτική πλειονοτητα των αρχαίων όσο και των νεώτερων Ελλήνων δε συμπαθεί το διχασμό, όσο και αν την αναγκάζουν οι μοναρχικοί να εμπλακεί.
Είναι κρίμα να παραμένουν λίγο πολύ άγνωστες οι συνθήκες κατά τις οποίες χτίστηκαν οι Παρθενώνες, όπως και οι συγγραφείς που τις περιγράφουν - ενδεικτικά: ο Χ. Θεοδωρίδης στον "Επίκουρο" και ο Χ. Ρήγας στη "Δημοκρατία τού Εφιάλτη" (Σοφωνίου). http://www.biblionet.gr/main.asp?page=showbook&bookid=137421.

ΚΑΛΗ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΟΔΟ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ !

Άθεος είπε...

Ευχαριστώ Ανώνυμε για τις ευχές σου.
Τον Θεοδωρίδη τον έχω σε μεγάλη υπόληψη!
Να είσαι καλά!

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Δεν είχα δει το επίμαχα βίντεο και το είδα σε εσένα. Δυστυχώς ήταν τραβηγμένο (ένα μικρό παράδειγμα: τα ράσα εφευρέθηκαν από τους Οθωμανούς) οπότε βρήκε πάτημα το παπαδαριό να γαυγίζει. Στο τέλος θα βγουν και από επάνω :(

Άθεος είπε...

Δεν νομίζω να βγήκαν από τους Οθωμανούς τα ράσα. Από τους Αρχαίους Έλληνες τα πήραν και κάτασπρα όπως ήταν τα έβαψαν μαύρα για να πενθήσουν τον Ιησού!
Άσχετα από τα ρούχα που φορούν τα μυαλά τους θέλουν άλλαγμα!

Πίνακας Ανακοινώσεων

Για φιλοσοφικά θέματα που άπτονται των θρησκειών ή άλλων δεισιδαιμονιών αλλοτριώνοντας τον άνθρωπο διαβάστε
«Η Αθεΐα είναι Αρετή»


Οι Επικούρειοι φίλοι ας μην αμελούν μια επίσκεψη στο blog που έγινε προς τιμή του μεγάλου μας φιλόσοφου.

Ας φιλοσοφήσουμε για τη φιλία

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΟΥ: Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΟΥ: Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Επιστημονική Φαντασία

Ιστορία Φιλοσοφίας

Ιστορία Φιλοσοφίας
Οι Φιλοσοφικές Σχολές της Αρχα'ιας Ελλάδας σελ. 320 Εκδόσεις Ενάλιος

Θρησκειολογία

Θρησκειολογία
ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ σελ. 608 Εκδόσεις Ενάλιος

Η ΚΤΗΝΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ (μυθιστόρημα 348 σελίδες)